Молитвами Святых Отцевъ нашихъ Господи Iисусе Христе Боже нашъ помилуй насъ!

Ваше преподобiе!

Пречестнѣйшая и предостопочтеннейшая въ монахиняхъ мати Маргарита усердно желаемъ тебе о единомъ предсладчайшемъ Господе Iисусе Христе радоватися! Со благодѣнiемъ и упованiемъ на всѣмогущаго Бога!

Благопрiятное ваше писаньицѣ помѣщенное въ тетради духовной вашей сестре монахiни Тавифы мы удостоились читать, и пополненное вашею любовiю отъ сестры Мавры, ваше благоволенiе со расположенiемъ выслушали, и по вашей вѣрѣ и неограниченному благорасположенiю, хотя мы многогрѣшны и младоумны – а потому должны себя считать въ силѣ учащихся, и себя еще учить и старатися свои струпы врачевать. А не руководствовати во отдалѣнности житѣльствующими. – Но какъ ваша превосходная вѣра, и благопрiятныя ваши молитвы понудили насъ худѣйшихъ позабыть свои мѣры и ничтожество, но въ датися за послушанiе, отъвѣдствовати, сколько могут успѣть ваши Святые молитвы, вы изволитѣ писать что крайняя печаль непрестанно снѣдаетъ васъ! а причины предоставляете, богословныя: 1-е что васъ многiе убѣждаютъ дабы вы подщились воспрiять Святый великiй ангельскiй образъ, то есть схiму, но боязнь ваше сердцѣ устрашаетъ, при внятiи чувства величества сана.

Но ежели кто ихъ благоразумныхъ и опытныхъ Старцевъ, вопроситъ насъ, с тобою, и имѣнно скажетъ, мы наслышаны матушка, что страшитесь воспрiять на себя великiй образъ схiмы дабы вамъ въ будущемъ вѣке не была вамъ во осужденiе в разсужденiи вашихъ слабыхъ силъ, за слабаго произволенiя; но скажите же пожалуйсто, какой вы должны отъвѣтъ воздать, за настоящей вами воспрiятой образъ, и данныя при ономъ обѣты, и можешъ ли ты или могла оныя исполнять своими естествѣнными силами, а притомъ вникни и прочитай какъ велика разница во обѣтахъ, въ постриженiе схiмническое, съ манатейнымъ, и воистину мало обрящемъ разницы. Со младенчествѣннаго нашего понятiя и смысла да и вшедшаго обычая въ мудрованiи нынѣшнихъ времѣнъ въ наше званiе, а наиболея отъ нашей слабости и нерадивой жизни и невниманiя въ божественное писанiе и преданiе древнихъ Святыхъ, но Святая мати когда мы съ тобою станем соопасствомъ и сорасмотренiемъ, на вопросы Старцевъ отвѣтствовать, то обрящемъ малою раницу въ данныхъ обѣтахъ при постриженiи въ мантiю, противъ схiмническаго; какъ въ мантiю дае обѣтъ сохранить себе въ дѣвствѣ до кончины жизни нашея, имѣть нестяжанiе, сiи два пункта вышеестественные кои мы безъ Божiей помощи соблюсти не въ силахъ, да и прочее всѣ когда со смиренiемъ, и терпѣнiемъ не будемъ прибѣгать къ премилосердому Господу, и проситъ и молитъ его всѣмогущей помощи, то мало можемъ стоять противу мыслѣннаго Амалика – и такъ мы хотя непотребнiи, но совѣтуемъ возвѣргши всю свою участь на помощь всѣмогущаго Господа, согласится на совѣтъ Старицъ и прочiихъ благомыслящихъ лицъ, потому что оне вамъ совѣтуютъ душеполѣзное, прiять таинство! Вы разсудите что уже вы лѣтъ отъ части пожилыхъ, и въ монастырѣ прожили время немалое; да и уже хотя нѣкоторые опыты прошли на самомъ дѣлѣ. – И есть пословица, гласъ народа согласуетъ съ гласомъ Божiимъ! Вотъ ежели сказать откровѣнно, какъ м. Тавифѣ, то ей съ Божiею помощiю годокъ другой можно еще поискусится, и тогда на сiе таинство рѣшилсявъ дополненiе, сего вы извольте прочитать Iоанна Лѣствичника выписано моейю рукою по батюшкину совѣту въ 12-ти главкахъ и тамъ увидите явствѣнно дабы не отрицатися отъ званiя и не извинятся недостоинствомъ какъ и ваши любовь извольте же выслушать, что пишетъ о семъ Святой сIмеонъ Ѳессалонiтскiй, и на его писанiяхъ подробныхъ нынѣ вся церковь утверждается сiе главы 360-й Несовѣршенный образомъ симъ, да совершитися, да не совершенъ и безъ совершеннѣйшаго  сiе идетъ тайнаго вершенiя Образа сего вѣмъ бо и о семъ множайшихъ нерадящихъ, якоже убо нѣцыи и первѣе ко Крѣщенiю косни бяху и погрѣшиша его. Но якоже не ртивыйся нѣсть хриистiанинъ: [тако] и не совершивыйся образомъ симъ не будетъ монахъ. И я же о семъ уразумѣеши святыхъ учителей церкве и паче же святаго василiа и григорiа. И яже ?? крещенiи словеса ихъ, нынѣ образъ семъ тебѣ и покаянiи да будѣтъ. Не достигiй же монахъ бытии на кончинѣ своей да бываетъ: великъ бо есть сей даръ. Царска есть печать сiя, второе стть крѣщенiе сiи грѣховъ очищаетъ. Дабы подаетъ и благодати, вооружать и знаменаетъ отъемлетъ отъ врагъ церкви представляетъ и друга сотворяетъ его. И да никнемъ како намъ Святый Сiмеонъ Архiепископъ Ѳесалонiтскiй,  совѣтуетъ не коснетъ да совершитъ воспрiять Обрахъ монашества т.е. Схiму, и не отълагати.

А то вы скорбите что не благодѣшествуете, то сiя немощь намъ попущенная, дабы мы прибѣгали къ твѣрдой Стражи и необуреваемому пристапнищу, смиренiю и отъ таковыхъ прохватокъ, да познаемъ свои немощи и ничтожество, и да укоряемъ себя и окаеваемъ, и да не велѣмудрствуемъ отъ себя что будто уже до спѣвшыя пристанища и необуреваемы пребыть возможемъ, но до конца должно жит и всѣ продолжатъ учитися, како достигнути къ совѣршенству, но на сѣмъ свѣте совѣршенства не обрететися, но только премилосердый Господь Единъ совершенъ есть, и труждающихся и повсѣчастно съ простотою и бѣзлобiемъ, и миренiемъ въ его совѣршенною волю и промыслъ въ давшихся, хотя и при смѣрти сподобляетъ своими щедротами въ совѣршенств. И за приходящихъ къ намъ, мы должны быть равнодушны и желать мы дабы ходили за недостоинство наше къ намъ не должны; равно, и отвергать отъ себя намъ пребедствѣнно, поелику писано: «Есть, аще яко же хощете да творятъ вамъ человѣщи, такожде и вы имъ творите. – А насчетъ матушки Игуменiи слабости, и въ случае перемѣнъ порядка и обстоятельствъ намъ не должно смущатися. Но всѣ сiе состоитъ в руцѣ Господа, создавшаго насъ и искупившаго дражайшею своею кровiю. И святой всячески печется о насъ, и промышляющiи умомъ, но отъ забвенiя и нечувствiя не имѣя достодолжной вѣры къ Его благоустробию и упованiя, и сiе всѣобщiй врагъ видя, влагаетъ намъ помыслы малодушiя, и отъ чаянiя, которое погубляетъ души наши. Но мы святая матушка да возверзимъ всю нашу печаль на Господа и той попечется об насъ къ благопоспешесту, но и Святой Iсаакъ пишетъ въ словѣ 56-м: Аще вѣруеши яко Господь промышленiе онъ тебѣ творитъ, что печалуешся и печешися отъ превременных и плоти твоея потребихъ; аще ли же не вѣруеши, яко промышленiе отъ тебѣ творитъ Господь, и сего ради печешися кромѣ его отъ яже отъ потребѣ твоей, окаяннѣйшiй еси всѣхъ человѣкъ. И почто, и жвеши и житии имаши; возверзи на Господа печаль твою, и той тя препитаетъ и не убоишися страъа нашедша на тя. Да успотри изъ писанiй Святыхъ и духоносныхъ мужей, заповѣдавшихъ намъ совѣршенно предатися въ промыслъ и волю всѣмогущаго Бога, которой яко да и паче чадолюбивѣйшей Отецъ, печется о насъ и въ душевныхъ и тѣлесныхъ, и скоротя пребывемъ съ нашимъ, усерднѣйшимъ подчтенiем и сердечною преданностiю, ваши, вашего преподобiя покорныя слуги, и недостойныя богомольцы многогрѣшныя Iерсхiм. Антiохъ и Леонидъ, и униженно заочно кланяемся со всѣми нашими единомудренными собратiями.

6 декабря 1828-го года.